RO | EN


Fundația Art Encounters


Artiști, participanți: Nora al Badri, Chiril Cucu, Albrecht Dürer, Arantxa Etcheverria, Constantin Flondor, Kata Geibl, Liat Grayver & Marcus Nebe, Veronika Hapchenko, Eugène Ionesco, IRWIN, knowbotiq, Kazimir Malevic, Ciprian Mureșan, Museum of Antiquity, Christodoulos Panayiotou, Pors & Rao, Anca Munteanu Rimnic, Karin Sander

Echipa curatorială: Cristina Bută, Monica Dănilă, Edith Lázár, Ann Mbuti, Adrian Notz, Cristina Stoenescu, Georgia Țidorescu

În 1515, Albrecht Dürer a creat celebrul Rhinocerus ca răspuns la o întâlnire extraordinară: primul rinocer care a călătorit pe continentul european încă din antichitate. Dar Dürer nu a văzut niciodată animalul descris. Ganda, pe numele său din Gujarat, s-a înecat înainte de a ajunge la destinație. Călătoria sa în jurul lumii a trasat o traiectorie geopolitică și ne-a reamintit că istoriile explorării și descoperirii au fost umbrite de povești mai puțin cunoscute, legate de exploatare și violență. Alături de alte opere de ficțiune, cum ar fi piesa de teatru absurd a lui Eugène Ionesco intitulată Rinocerii, bienala urmărește poveștile inspirate de Ganda, revendicând jocul imaginativ al științei și al artei într-o lume încâlcită, marcată de transformări ecologice și sociale.

Precum un pilon în mijlocul noului complex ISHO, Fundația Art Encounters rămâne amplasată ca un bastion imobiliar – și ca centrul său operațional. Casa prezintă posibile puncte de pornire ale fluxului continuu de artă și știință. Împărtășind breșele narative care se formează în cunoașterea strategiilor de a crea o lume, alături de religie – sau mai degrabă de etosul său spiritual – acest flux dezvăluie structurile invizibile care ne guvernează lumea. Două puncte de ancorare istorică sunt stabilite aici: crearea modernității și, în acest sens, a artei și a științei, de către un papă; și Icoana modernității, ultimul orizont al omenirii ca răspuns avangardist la dezvoltarea rapidă a tehnologiei și a științei în urmă cu un secol. De aici înainte, spațiul expozițional trasează mai multe drumuri spre epoca contemporană, unde artiștii lucrează cu cele mai recente tehnologii digitale și noile economii pe care acestea le prevestesc, punându-le totodată sub semnul întrebării.


Chiril Cucu, Pamantul – Omul – În mana Domnului, 1892, oil on wood, 58 x 41 cm, signed and dated May 1, 1892, lower left; on verso holograph text, date and author’s signature in pencil (T.A.P.)




Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Presa      
AE2015      
AE2017      
AE2019      
AE2021      
Contact      
         
logo Bienala Art Encounters conceput de Synopsis | logo Bienala 2023 conceput de Ștefan Lucuț
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Presa      
AE2015      
AE2017      
AE2019      
AE2021      
Contact